Sincere Cake Smiley

Thursday, December 15, 2011

my heart....Could you please be STRONG ?

Assalammualaikum.......



Tak semestinya hari-hari kita senyum bermakna kita bahagia kann ?
Tak semestinya juga kita senyum bermakna kita gembira.....
Tak mustahil juga disebalik senyuman itu tersimpan sejuta rahsia......
Sakit ! Derita ! Merana ! Hampa ! Kecewa ! Sengsara ! Pilu ! Sedih !
Itu semua tersimpan dalam hati kita.....
Tapi ada siapa peduli ? Ada siapa tahu ? Tak ada.... Kecuali yang Esa.....


PAHITNYA SEBUAH HAKIKAT

Hati.....
Kenapa mudah terusik ?
Kenapa hati ini mudah tersentuh ?
Kenapa hati ini mudah kecewa ?
Kenapa rasa dekat dalam dada ni sakit sangat ? Teramat !
Hati ni berdegup laju.... Hati ni berdebar-debar.....
Sungguh bergetar hebat !
Wahai hati..... Tahukah engkau...
Mata ni terasa hangat... Ade takungan yang mucul....
Lalu mengalir laju turun ke pipi....
Semakin lama semakin deras....
Hati... Jangan kecewa... Jangan terluka.... Jangan rebah...
Mata... Jangan menangis... Tolonglah berhenti meratapi... Pertahankan deriamu...
Wahai hati..... Aku mohon agar engkau kuat !
Wahai hati.....  Aku mohon engkau kental !


Wahai hati.... Mata ni kerap menangis.. Dah letih !
Terlalu kerap membasahi hati dan jiwa....
Mata ni tak pernah kering dari airmata........
Pipi ni , selalu jadi laluan derasnya airmata aku.......
Hati...... Janganlah sedih , nanti mata menangis.......
Hati...... Janganlah sedih , nanti jiwa lemah longlai.....
Hati...... Tolonglah kuat !
Jangan mudah terusik ! Jangan mudah kecewa ! Jangan mudah melatah !


Hati..... Aku tahu kau sakit....
Hati ni milik Allah , pinjaman dari-Nya...
Allah kan ade... Mengadulah pada-Nya......
Menangislah dalam sujud kepada-Nya....
Allah sentiasa ade disisi hamba-Nya....


Hati...... Ingatkan jasad yang bersamamu ini bahawa...
Cukuplah Allah baginya...
Cukuplah Allah segalanya....
Cukuplah Allah yang berkuasa ke atas hati-hati yang Dia cipta....
Cukuplah Allah yang dapat memberikan kebahagiaan kepadanya......
Hati...... Katakan pada jasad yang bersamamu ini bahawa....
LUPAkanlah ia , ingati Allah....
TINGGALkan ia , rapati Allah....
JAUHI ia , kejarlah cinta Allah....
Cinta si pemilik jiwa hambaNya......
Kerana Allah pemberi kepada rasa cinta dan sayang.....
Hati.......
Aku mohon engkau KUAT !!!



Hati.......
Allah tidak akan uji kau kalau Dia tahu kau tak mampu menghadapinya....
Allah tahu kau kuat !
Setiap kali kau jatuh akibat kekecewaan dunia , bangunlah kau menghadapNya....
Dia uji kau kerana mahu kau sentiasa sedar , yang cinta kau itu hanya milik-Nya...

*tulisan yang berwarna biru tu aku copy paste dari salah satu URL yang aku search , perkataan "hati" pada awal ayat tu aku saje tambah and ade ubah perkataan "kamu" kepada "aku"... TQ !

p/s : Hati , kau jangan nangis , kau jangan sedih ! Aku mohon... Kau kena KUAT ! Kau kena move on dengan life kau . Jangan biar perasaan makan diri . :) 
*dapat ilham nak tulis entry ni pukul 3 pagi , lahir dari hati & pengalaman sendiri . 

No comments:

Post a Comment