Sincere Cake Smiley

Monday, December 19, 2011

MFM at Pavilion :)

Assalammualaikum.......

Very nice peeps ! Harini aku bangun tidur almost 3pm...
Disebabkan pening kepala & sakit tekak yang teramat sangat...
Aku decide nak memalaskan diri je dekat rumah....
Then suddenly kawan aku ajak outing pulak.... -.-"
Ajak tengok movie lah , jenjalan lah , makan lah....
Haish , kesian pulak kalau reject... Tak sampai hati... Hehe ;)
Aku pun terus mandi-mandi lah.. Siap semua bagai.... *dengan malas sekali..
Ngee~
Plann kami nak pergi makan & tengok movie dekat Pavilion...
Sampai Pavi around pukul 7:15...
Masuk je Pavi terus pergi GSC dulu...
Nak survey scene pukul berapa...
Kawan aku ny sebokk nak tengok Mission Impossible....
Scene paling awal yang kami choose pukul 8:50pm...
Sebab ingat nak pergi isi peerut dulu... Tapi hampeh ! :'(
Bukan sebab penuh , tapi seat yang kosong tinggal yang betul-betul depan screen..
Amboi kak ! Nak bagi juling ape biji mata kami ny ?
Terus cancel nak tengok movie... Tak jadi lah !
Karang bertambah pening kepala aku ny...
Okayy ! Plann pertama dah kena reject , now plann kedua pulak..
Makan !!!! :)
Mula-mula survey Manhattan Fish Market (MFM) , then survey Tony Roma's pulak...
Ikut hati memang nak makan dekat Tony Roma's sebab kalau dekat MFM , semuanya about SEAFOOD ! Aku ny dah lah alergic pada seafood....
Tapi disebabkan ongkosnya jugak tak banyak....
Aku decide makan dekat MFM jelah...
Nak makan dekat Tony Roma's kena tunggu duet mahsyukkkkk.... :)
Sesampai je dekat MFM , terus capai menu... Lapar dah ny mak !
Nak panggil staff suruh amek order pun agak payah sebab ramai orang..
Weekend..... Biasalah.. Full house ! -.-"

first call from me... with smile :)

Dalam 10 minit tunggu pun takde yang datang nak amek order..
Penat aku dok "Excuse me ! Excuse me !" *sambil lambai tangan :p
Aku taknak bagi kawan aku yang panggil staff tu sebab aku takut radang dia sampai....
So , aku still bersabar panggil dengan penuh sopan... :)
After that.........

taiko dah panggil... habislah..... :p

Kawan aku ny pulak yang panggil....
Uishh ! Nampak cara macam garang , nasib baik dia panggil elok-elok...
Fuhh.... :)
Tak lama tu datang lah sorang minah ny amek order kami...
Time dia repeat order tu , aku tak faham ape langsung yang dia cakap...
Tapi aku angguk & iye kan jelah... Huhu... *akibat perut dah lapar...
Mula-mula yang sampai , of course lah bevarage...

gummy bear & english breakfast tea

nah... step by step aku tunjuk kat kaurang..

Lega tekak dapat hirup air panas.....
Tapi tibai jugak gummy bear kawan aku tu... Hehe :)
Macam mana lah tekak nak baik ? Degil !!
Sementara nak tunggu meal sampai... Sempat lagi snap !

muka tahan lapar , masih lagi senyum :)

Then lepas berapa minit tu.. Starter kami pun sampai.. Yea !!
Diikuti dengan main meal kami..  Wahh ! Main meal ? Huhu... ;)

fried country mushroom 

grilled gala platter

Nyumm ! Nyumm ! Sedapnye.....
Cuba kaurang perhatikan dekat Grilled Gala Platter tu....
Aku rasa untuk 4 orang makan pun boleh...
Tapi perut tengah lapar , nampak ape depan mata semua sedappp...
Semua nak makan ! Agak-agak boleh habis tak tu ?
Hambekk kau ! Udang , sotong , kupang semua aku telan...
Elakkan nanti aku tergaru-garu je macam beruk..... Huhu...
Sendiri tanggung lah lepas tu...

jemput makan semua !

Khusyuk bebenor kami makan sampai tak hirau orang sekeliling...
Nak hirau buat ape ekk ? Hal masing-masing lah kann ? Hehe ;)
Makan , makan , makan & makan......
Akhir sekali ny je yang tinggal....

haa , licin kau !!

Habis semua kami belasah ! *nampak sangat memang lapar...
Gambar yang bawah tu tinggal chips aje....
Kitorang tak makan sebab banyak sangat chips tu...
Kenyang dah... Lagipun chips tu agak macam tak menyelerakan...
Dah kecut-kecut.... Huhu.. 
Yea ! Ape lagi , dah kenyang kann ?
So boleh angkat kaki , ca alif but = Cabut !!
Ehh , jap ! Kena bayar dulu lah.. Total semua RM87.25
Terima kasih kepada kawan aku yang membelanjakan duitnya... :)
Muka lepas kenyang....

senang hati bila perut sudah kenyang

thanks to Cik Fifiey :)

Herm , sesudah je makan.. Ingat nak balik terus...
Tapi masih awal... Baru pukul 8 lebih...
So , kami decide nak jalan-jalan cuci mata je dalam Pavi....
Lepas satu kedai , satu kedai kami masuk....
Masuk butik Mango , ingat nak beli satu shirt ny...
Tapi............. sendattt mendattt ! Terjojol mata yang tengok aku nanti...
Batal kann jelah niat nak beli... Huhu...
Around pukul 10pm baru kami keluar dari Pavi...
But , sempat singgah OldTown Signature dekat Sungei Wang...
Nak tapau CurryPuff.. Tapi dah habis pulak....
So , aku tapau Curry Samosa dengan Red Bean Freeze....
Ahakz ! Rindu nak makan makanan OldTown...
Haishh.. Kaurang perasan tak yang aku asyik post pasal makan je ?
Ny lah tabiat buruk aku bila dah stress ! Makan sampai lupa diri...
*pada adik-adik yang berumur 18 tahun ke bawah , jangan tiru aksi ny ye... :)
Okayy , back to the story...
After tapau semua bagai , kami pun balik lenggang kangkung !!
HAHA ! Pergi Pavi just untuk makan semata-mata......
Takde beli ape-ape langsung... Macam kelakar je kann ?
Dah kurang sangat ke tempat makan dekat KL ny ? Hehe . ;)

p/s : aku memang suka buang masa ! HAHAHA ! :D

No comments:

Post a Comment