Sincere Cake Smiley

Friday, June 10, 2011

all beginning today...... :)

assalammualaikum.......

hahai ! maaf lah..... *maaf lagi ? berapa banyak maaf dah ni ? huhu..
patutnya nak buat post semalam.....tapi keadaan tak mengizinkan....
balik kerja terus terlentang...... hehe... demam lah sayang....
dah dah ! tak payah nak bising lagi...aku start story sekarang okayy... :)

******

26 APRIL 2011

harini sepatutnya aku dah start kena pergi Subang USJ.....
untuk sesi orientasi lah...
so , dari situ aku kenal lah sape budak batch aku....
sape housemate aku......
but.....aku tak pergi pun orientasi masa tuh... huhu.. *sedih !
ni semua sebab boss terSAYANGGG aku tulah bagi informasi salah.....
dia kata start 26hb April... padahal 25hb dah start..
huhh ! hampeh lah you ny boss...... :P
so , aku tertinggal lah saat tu...... okayy...
abes untuk citer harini....

now.......

27 APRIL 2011

haa , ny yang best sikit nak citer..bersemangat lagi ! auww ! :)
harini bermulalah kehidupan aku sebagai TRAINEE dekat OLDTOWN SUBANG USJ (ACADEMY)...
kelas pagi ni start kul 9:30 a.m .....
so , dari Subang Perdana aku gerak pukul 7:00 a.m ditemani manager aku.. (Mr.Kelvin Leo)
kebetulan dia pun kena pergi Academy time tu sebab ade exam...
Haa ! ingat kerja oldtown ny senang ke ?
ade exam bagai ! ahai ! macam time sekolah lah pulak kann......
okayy ! back to the story......
kitorang terus direct ke hostel aku sebab nak hantar beg ape semua.....
Hostel yg diberi nama "FAIRVILLE"....
sebuah apartment 8 tingkat.... :)
mula-mula sampai situ cuak gak lah...sebab tak kenal sape kann...
but luckily ade sorang akak ny (KAK LINA) , dia lah yang jadi penyambut tetamu....
hostel kami tingkat kedua je...nasib baik tak tinggi sangat nak oi..... :)
sesampai je...aku terus salam dengan semua org kat dalam rumah tu and letak beg aku dlm bilik...
then , tepat kul 9 , kitorang semua jalan kaki sama-sama pergi Academy....
Hostel dengan Academy tak jauh mana pun.... about 10 minutes...
kelas first kitorang ialah section toast.....
blajar macam mana nak potong roti....butter and so on.....
agak seronok jugaklah...
sebab kami dibahagi kepada 2 kumpulan....
bila kumpulan first tengah buat produk...kumpulan yang lagi satu just tunggu jelah..
then bila product siap , tinggal makan jelah...hehe..
so keje kami blajar smabil makan ! :P yeah !
kul 5:30 p.m kelas pun abes......and skali lagi kami jalan beramai-ramai menuju ke hostel.... :)
baru aku tahu batch aku (batch 9) bercampur dengan budak dari outlet johor (batch 7)...
diorang kata , trainer diorang tak menentu...dats why tercampak sana sini.....
kesian kann ?
lepas sampai rumah , apalagi , amek turn lah nak mandi...
bathroom ade satu je...penghuni ade 11 org..... :)
nasib baek bilik ade 3.......
bilik aku kongsi dengan Kak Lina , Kak Nana , Kak Iqa & Kak Fika... termasuk aku kira 5 orang lah....
bilik sebelah pulak semua dari outlet KL...
Banos , Kak Nor , May , & Anis.....
ade lg 1 bilik tu plak didiami perseorangan oleh Miss Tammy, sebab dia Manager Oldtown Taipan Signature and permanent stay kat situ.....
ade lagi sorang budak batch aku ny (Kak Tasya) ,dia tak suka tidur dalam bilik...
so dia tidur sorang-sorang kat ruang tamu... :) *pilihan dia....takde siape buli-buli tau ! :p
lepas aku siap mandi , aku ade dapat 1 message....dari "Kak Lina"...
huhh ? aku dah pelik dah.... 1 rumah je kut...tapi nak text jugakk ? huhu....
*sila baca dialog dibawah...thanks....

KL : kecik , nak ikut akk keluar tak ?
Aku : keluar ? g ane kak ?
KL : ntah , budak-budak tadi ajak keluar..diorang suruh akk bawak kau...
Aku : erm , boleh jugak...lagipun taktau nk buat ape ny....
KL : Haa , kalau nak cepat siap sekarang..akk tknk ajak Kak Nana kau..
Aku : Err....okay okay.. jap !

Haish , aku taktau lah ape masalah antara Kak Lina & Kak Nana tu...aku taknak tau sebab aku budak baru kat situ kann.. So , malam tu aku keluar lah dengan Kak Lina , Abg Wan (Husbnad Kak Lina) , Abg Epul , Abg Emy , Abg Jep & Abg Daus..... kitorang naek bus and turun dekat SUMMIT..... aku ekutkan je...taktau ape plan diorang... aku try nak bermesra dengan semua orang lah kan..taknak lah orang cakap aku ny "kuno" sangat..huhu... :)
sampai SUMMIT terus naek tingkat paling atas...
dah agak dah ! mesti nak karaoke punya......
aku ingat juz 2 jam je...rupenye 3 jam setengah !
matilanak !!! beku aku dalam tu....
kaurang tahu tak , aku sampai tertidur tau dalam tu.....
HAHA ! malu aku...sebab Abg Jep snap pic aku tidur....
dah lah landing kat bahu Abg Emy plak tuh ! aduh ! camane lah boleh tak sedar plak !
penatt sangat ke cik kak oii !!!


haa , nampak tuh ? bukan main khusyuk aku tidur kan ?
padahal yg lain sibuk dok melalak..
tapi aku boleh bantai tidur..huhu......
lastly kami semua balik around pukul 3 a.m gitu lah...
opss ! paling dahsyat kut aku rasa nak balik tu.......
kaurang nak tahu kenapa ?
matilanak ! pukul 3 pagi mana ade bas weyh !!
nak taknak kami semua jalan kaki lah balik ke hostel...
masa yang diambil 1 jam !!!!!!
terima kasih semua !!! :)

p/s : kenangan terindah plus terhebadd plus terSUCK ! huhu.... :) dats all for today.... esok aku sambung posting lagi okayy... :) mwahhxx !

No comments:

Post a Comment