Sincere Cake Smiley

Monday, February 28, 2011

Lokan ? Ape itu ?

Assalammualaikum....

Haa , mehh sini aku nak kongsi citer dengan kalian semua...
Hari ni , 1st day aku duduk kt Kota Tinggi (My New Home Sweet Home)
And setelah sekian lamanya aku tak merasa masakan mama aku , akhirnya hari ni dapat jugak aku lepas kann rindu aku ny.. :)
And...... Mama aku buat satu menu baru untuk aku.... "Sambal Lokan"
HAHA ! Cam pelik jee kann bunyi nye... Lokan ? Ape itu ? ;)
Hee , actually sejak family aku dok kat KT ny.. Diorang rajin pegi fishing..
Macam-macam ikan diorang dapat... And diorang gak rajin tangkap Lokan !
Haa , lokan ny lebih kurang macam kupang @ lala lah jugak...
Wait ! Kaurang jangan cakap kat aku yang kaurang tak pernah makan kupang @ lala... Sayangg~ dont be soooo jakun yee... :) Hehe...
Tapi saiz lokan ny agak besar sikit.... And rasenye agak kenyal , sama macam lala...
Sedappppp !!
Kalau nak rasa , try lah survey ade tak mana-mana pasar yang jual Lokan...
Sumpah ! Aku agak jakun masa nak makan lokan tu.
By the way , tengss mama...
Your cook very delicious ! Nyummy !

p/s : Cuba seali gerenti kaurang nak lagi ! ;)

No comments:

Post a Comment