Sincere Cake Smiley

Saturday, December 10, 2011

Balasan dunia ?

Assalammualaikum.......

Hye peeps...
Title tu macam seram je kann ?
HAHA ! Actually takde ape pun....
Tiba-tiba je otak ny fikir macam-macam.... Huhu .
Orang kata ape yang kita buat dekat atas muka bumi ny....
Akan dapat balasan dekat akhirat nanti...
Tapi kadang-kadang aku tengok , tak payah tunggu akhirat...
Kat dunia pun Tuhan dah tunjuk......
Macam-macam contoh yang aku nampak.....
And salah satunya ape yang jadi atas diri aku sendiri.....
Patah jiwang-jiwang ade mengatakan.....
"HARGAILAH SESEORANG YANG MASIH LAGI MILIKMU SEBELUM IA PERGI MENINGGALKANMU......"
Alamak ! Kenapa tacing sangat aku ny ? Hehe...
Takpelah , sekadar nak kongsi cerita & rasa.....
Teeeetttt ! Back to the story....
Pepatah tu memang sangat bermakna bila dikupas balik...
Sebabnya sekarang , aku rasa yang aku perlukan dia....
Salah aku dulu sebab abaikan dia , curang dengan dia & terus tinggalkan dia...
Bila aku dah jumpa orang baru , aku sayangggggg separuh gila dekat orang tu...
Tapi dalam tidak sedar , orang yang aku sayangggggg separuh gila tu pulak yang mengabaikan aku & tak semena-mena aku ditinggalkan.....
Baru lah aku rasa sakit nya diri bila tak dihargai !
Aku dah sayanggggg sangat kat dia , tapi dia langsung tak peduli...
Malah sekarang dia happy dengan orang baru , aku yang merana sendiri....
Ex bf aku pulak , dah jumpa pengganti aku... Lebih baik dari aku...
Hermmm....
Maybe ni lah balasan yang aku dapat dekat dunia atas ape yang aku buat pada dia dulu.....
Lagu ny macam sesuai kudd untuk describe kan ape yang aku rasa...



And nak dijadikan contoh lagi....
Kawan aku , A (bukan nama sebenar) pun baru lepas frust sebab GF dia tinggalkan dia...
Kenapa ?????
Sebab dua bulan yang lepas A ade krisis dengan GF dia...
Then A rasa tension , kurang perhatian katanya....
Dia pun berkenalan dengan seorang girl yang bernama K (bukan nama sebenar)
Dalam tempoh perkenalan diorang tu...
Secara tak langsung nya A dah mula sayang kan K....
Begitu jugak K....
Tapi masalahnya , hubungan A dengan GF dia still go on...
Cuma ade maslah sikit so hubungan tu tak semesra dulu.......
Hari berlalu hari , GF si A ny dapat tahu pasal 'scandleiousm' antara A dengan K...
Dia pun mintak dilepaskan & mintak A buat pilihan yang terbaek untuk diri sendiri...
Walaupun hubungan GF A & A dingin... Tapi si GF ny setia tunggu A....
Gara-gara perkenalan A & K....
A hilang orang yang paling menyayangi diri dia....
Sebab sikap ego A , dia ditinggalkan....
Sekarang A menyesal & selalu marah diri dia sendiri sebab terlalu ikutkan perasaan...
K pulak serba salah bila dapat tahu keadaan sebenar...
Dia rasa , dia lah punca semua ny terjadi...
Tapi , ny semua takdir... Takdir yang dah tertulis.....
Kita tak boleh tolak kan ?
Sebaliknya just ambik sebagai iktibar & pengajaran dalam kehidupan....
Hargai sesuatu yang indah itu sebaik mungkin selagi dia masih milik kita......

p/s : Emosional kann ? :)

No comments:

Post a Comment