Sincere Cake Smiley

Wednesday, June 29, 2011

kerja ? or study ?

assalammualaikum..........

herm.....
banyak benda yang aku tengah dok pikir sekarang ni....
aku muda lagi... baru 17 tahun 9 bulan.....
bakal 18 lah tak lama lagi.....
mostly kawan-kawan aku yang lain kebanyakkan nye further study....
ade suku daripada mereka yang still bekerja macam aku ni...
so , aku tak tahu samada aku nak teruskan kerja camni atau sambung study jugak..
mostly yang aku tanya , semua kata kerja je....
sebab muda-muda lagi aku dah ade position....
kalau aku study....
aku habiskan masa 3 tahun then lepas tu keluar kerja kena start dari bawah semula.....
diorang kata better kerja je...
aku call parents aku..... mintak pendapat diorang.....
abah kata , TERPULANG !
kalau rasa nak belajar , belajar lah.....jangan kata abah tak support plak......
mama aku pun kata , TERPULANG ! and dia kata.........
memang lah ade beza orang yang berpelajaran dengan yang tak berpelajaran...
tapi tak semestinya orang yang kelulusan setakat SPM je tak boleh berjaya..
"kawan abah tu ramai yang belajar setakat SPM tapi ramai yang jadi manager"
haih...... peningggggggg lah !!!
boleh tak aku nak jerit macam ni sekejap ?

 err.... burukkk nye rupa.... huhu...
heyy !! tolong lah.... aku tak tahu ni...
agak-agak kalau aku teruskan je kerja aku macam ni....
masa depan aku cerah tak ???
malu gak kadang-kadang bila kawan-kawan tanya "kau study mana jaa"
err....soalan tu teramatlah menganggu emosi aku....

p/s : kerja ? study ? kerja ? study ? errggg !! damnn !

No comments:

Post a Comment